Khamis, 23 Julai 2009

Kerana apa...

Lama saya biarkan taman ni tak berusik. Bukan kerana kesibukan, tapi kerana saya sebenarnya tak tahu nak menulis tentang apa. Saya punyai idea dan cerita untuk saya kongsi dengan pelawat setia yang rajin menapak ke taman saya. Kadang-kadang, terlalu banyak yang saya fikirkan. Balik daripada kuliah, kononnya nak mengaranglah. Tapi selalunya, cerita hanya bermain di kepala. Sudahnya, hilang begitu saja. Susah juga kalau sudah bertapak rasa malas menulis ni. Kadang-kadang, kerja yang tak sudah-sudah ini pun buat saya pening. Konflik yang menekan, stress yang kadang-kadang datang menyinggah; jenuh juga dibuatnya. Sehari dua ni, saya tak berapa bersemangat. Bukanlah disebabkan oleh faktor kesibukan dan kerja yang melambak, tapi, lebih kepada faktor peribadi yang menekan. Atau lebih senang saya katakan, saya mengalami KONFLIK JIWA mungkin! Emosi sedikit tidak stabil. Buat masa ini, saya lebih senang membiarkan diri saya berada lama dalam fasa bertenang. Masalah yang membelenggu ini, harapnya biarlah cepat-cepat usai. Saya sudah letih! Moga Allah memberikan kekuatan dan ketenangan...

p/s : Ingin membenarkan diri mencari ruang ketenangan dan sedikit kekuatan... Mahu diam dan tenang...

Bintang yang tersenyum senang,
sudilah kiranya meminjamkan daku sedikit cahaya,
akan kupulangkan setelah hatiku
hilang gelita hiba...

2 ulasan:

Admin berkata...

moga ceria2 sallooo akak....
hehe..

batu2 d sngai xmnghlang air mngalir laju,
hrap akak jga bgitu..
=*

.: S.A.Y.A :. berkata...

dik ayu...
terima kasih...
harapnya begitu...
betul juga tu, "batu-batu di sungai x kan menghalang air mengalir laju"...
=)