Jumaat, 23 Oktober 2009

Ceritera Seni Siri 3 : Tamat Sudah...

21-23 Oktober...tarikh keramat (tidaklah keramat sangat sebenarnya...hehe). Tamat sudah Pameran dan Ujian Amali Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan Pendidikan Seni Visual Semester 4. Segala usaha dan penat lelah serta keadaan terkejar-kejar demi menyudahkan kerja-kerja seni berakhir dengan ujian amali dan pameran dan dinilai oleh pensyarah dari IPGM Kampus Sultan Abdul Halim, Kedah iaitu Tuan Haji Jaafar bin Mahmud. Saya mengabadikan saat-saat yang dilalui sepanjang ujian amali berlangsung untuk tatapan anda...

Nampaknya sedang berusaha menganyam menggunakan segala yang ada...tangan, kaki...kasut??? Kawan-kawan saya kata, ni adalah kerja sambilan saya masa dah tua nanti... hahahaha...

Ini hasil akhir anyaman menggunakan daun mengkuang...nampak tak kemas...kawan saya kata, "tak apa...kita kan amatur..."


Gadis ini bersama karya arcanya, "The Eagle"...konon 'tough' sangatlah tu arca dia...hihihi


Ya...itu dia...sedang disoal selidik oleh penilai...


Aksi-aksi mereka yang kebosanan dan sedikit 'psiko' dengan ujian amali yang sedang berlangsung...hahahaha...

Tahniah dan Terima Kasih kepada :
  • Para pensyarah Seni saya : Encik Basir, Encik Shaiful, Encik Johan
  • Penilai luar : Tn Hj Jaafar bin Mahmud, IPGM Kampus Sultan Abdul Halim
  • Adik Indonrosni yang mengajar saya membuat anyaman
  • Jiran sebelah bilik : Dik Iffah & Dik Ella yang banyak membantu saya dalam menghasilkan arca
  • Roomate saya : Syazwina yang selalu berjaga malam ketika saya membuat kerja-kerja seni
  • Kawan-kawan saya : Pelatih unit PISMP PSV Semester 4
  • Semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam ujian amali ini
Jumpa anda pada pameran dan ujian amali yang akan datang...

p/s : Saya dan mereka...

Tiada ulasan: