Khamis, 5 Februari 2009

Cerita hari ini...

Cerita Sekuntum Bunga...


Sekuntum bunga
Gugur daunnya
Jatuh ke bumi mengucup tanahnya.

Sekuntum bunga
Hilang wanginya
Sirna indah, pudar ronanya.

Sekuntum bunga
Layu segarnya
Menunggu kering pada tangkainya.




Cerita Kehilangan...

Hari ini saya kehilangan seorang sahabat. Sahabat yang saya sayangi. Yang punya hati yang tulus dan pemikiran yang jujur. Hari ini saya kehilangan seorang teman. Yang tertawa bila mendengar cerita saya dan sering saja memberi nasihat penenang jiwa. Hari ini saya kehilangan seorang kawan. Yang mana sedih saya juga menjadi dukanya dan tawa saya menjadi peneman sepinya. Dulu dia ada di sana, saya ada di sini, tapi seiring mengerti. Kini, melangkah tak sama... ='(
Ukhwah yang terbina
persis sekuntum bunga
meskipun kini kita terpisah
demi kasih-Nya...
Namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata...
Detik waktu yang berlalu
menjadi memori kau dan aku...

Tiada ulasan: